cerita bualan orang

salam ukhwah

.1.
orang kate kalau kite cerita tentang orang 
nanti cerita kita pula akan jadi bualan orang. 
mungkin betul dan mugkin tidak. 
tapi peratusan betul tu sangat la banyak 
kerna Allah akan membalas ape yang kite da buat kat orang 
same atau lebih banyak dari yang kite buat.

.2.
aku tak nafikan memang aku da bercerita tentang orang. 
(jahatnye aku!!)  
well, its life.. mesti la kan ade je cerite yang kite nak kongsi bersame.
dok cerite sal die neh. orang neh, macam-macam lah kan.
'kan jah kan??'

.3.
yang bestnye bile blog jadi tempat bercerita. 
kadang kite tak cerita tentang orang tapi cerita pasal masalah sendiri. 
adeyy  macam mane neh.. 
bile bercerita tentang diri sendiri walau mcam mana pon pasti akan melibatkan orang lain. 
yang kesiannnya, orang lain tu la yang dapat malu. 
bukan ke same mcam kite bercerite tentang orang lain?

.4. 
aku tak la marah. tapi agak-agak la ea cik kak, cik abang
kesian la kat orang lain tu. tak pasal-pasal name busuk. malu Ooo..  
so, jangan lah bercerita lagi..

blog ku diari ku.. Oh. no please!!

No comments: